کانال پارچه ای پخش و توزیع هوا

کانال پارچه ای

کانال پارچه ای انتقال هوا از جمله به روز ترین کانال های انتقال هوا در جهان به شمار می رود. به سبب ویژگی ها و قابلیت هایی که دارند، جایگاه ویژه ای را در میان مردم پیدا کرده اند. از همین رو استفاده از این کانال ها با افزایش بسیار زیادی روبرو است.

همانطور که از نام این کانال ها مشخص است، عمدتا در فرآیند ساخت این کانال ها به جای ورق از پارچه های پلی استر که در برابر خوردگی و پوسیدگی و رطوبت مقاومت خوبی دارند استفاده می شود.

به همین دلیل عمدتا استفاده از آن ها سبب افزایش طول عمر کانال کشی می شود. به طور کلی این کانال ها از مزایای بیشماری برخوردار هستند که در ادامه به توضیح هر یک خواهیم پرداخت.

کانال پارچه ای

مزایای کانال پارچه ای

یکی از مزایای بسیار مهم کانال انتقال هوا پارچه ای، وزن بسیار پایین این کانال ها است. به طور کلی پارچه به کار رفته در این کانال ها در مقایسه با ورق های فلزی وزن بسیار کمتری دارد. همانطور که گفته شد، کانال پارچه ای هوا در مقایسه با سایر کانال های موجود در بازار از وزن بسیار کمتری برخوردار هستند. این عوامل سبب شده تا فرآیند نصب این کانال ها تا ۸۰ درصد کمتر از کانال های فلزی باشد. جنس کانال های پارچه ای از الیاف با بافت بسیار ریز می باشد که نفوذ پذیری آن را بسیار کاهش می دهد. از انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار است. همین امر سبب شده تا مقطع این کانال ها را بتوان در شکل های گوناگونی تولید کرد. عمدتا سطح مقطع کانال هوا پارچه ای به شکل های دایره ای، نیم دایره، چهارگوش و … طراحی و تولید می شود.

نحوه تعیین قیمت

ساخت و نصب مجرای پارچه ای با سرعت زیادی انجام می‌گیرد و نصب آن راحت است. ساخت و نصب آن به مساحت بستگی دارد. با طراحی بی نظیر و ساختار فوق‌العاده‌ای که دارد به جای کانال های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کانال که هم اکنون در سراسر جهان محبوبیت بالایی دارد در ابتدا در کشور آلمان طراحی و تولید شد. قیمت آن به مواد مختلفی بستگی دارد که یکی از مهم‌ ترین آن‌ها سایز دهانه‌‌ی کانال می‌باشد، با این حال به دلیل نوسانات نرخ ارز بهتر است برای خرید از شرکت‌های معتبر همچون شرکت مهندسی فراز تهویه البرز قبل از خرید استعلام بگیرید و سپس خرید خود را انجام دهید.

مجراهای پارچه ای مقاومت بسیار بالا و خوبی در برابر رطوبت و خوردگی دارند، انعطاف بالا و سرعت نصب زیاد آن باعث شده است که  قیمت آن در برابر مزایای خوبی که ارائه می‌دهد بسیار مناسب باشد.