• طراحی و ساخت پلنیوم پلی یورتان

    طراحی و ساخت پلنیوم پلی یورتان

    ــــــــــــــ

    طراحی و ساخت پلنیوم پلی یورتاندر پروژه های مختلف و استفاده از دریچه های خطی مرسوم می باشد. که این دریچه های خطی در قالب دریچه های اسلوت که دارای زیبایی منحصر به فرد می باشد مورد استفاده قرار می گیرد برای نصب این دریچه ها استفاده از پلنیوم باکس مورد نیاز است که در گذشته جنس این پلنیوم ها از گالوانیزه بوده اما با گسترش استفاده از ورق های پلی یورتان ساخت پلنیوم باکس پلی یورتان مرسوم گشت. با توجه به نقص های موجود در نصب دریچه های اسلوت شرکت فراز تهویه البرز یو U مخصوص دریچه اسلوت را تولید نموده تا نصب این دریچه ها بر روی پلنیوم باکس آسان گردد.
مرحله اول

ترسیم الگوی ساخت و برش کاری

اولين مرحله قرار دادن طرح كلي كانال روي پانل پلی یورتان مي باشد. اين فرآيند با استفاده از قلم یا خودکار انجام مي شود كه خطوطي را براي علامت گذاري به جهت برش کانال های پلی یورتان مي كشند. توجه داشته باشيد كه تمامي اندازه گيري هاي تعيين شده در كشيدن خطوط روي كانال ها به ابعاد بیرونی كانال ها اشاره دارد. توجه داشته باشید که ابعاد بیرونی کانال برابر است با ابعاد درونی کانال به علاوه ضخامت فارسی بر کانال.

مرحله دوم

چسب مایع و مونتاژ

اين مرحله شامل برش ۴۵ درجه در طول لبه هر كانال است. در این مرحله با توجه به الگوی کشیده شده مسیر ابزار برش را طبق خطوط دنبال خواهیم کرد و برش کاری انجام خواهد شد.
مرحله سوم

درزبندی بیرونی و داخلی

در این مرحله ورق های برش خورده برای قسمت های خم پذیر کانال که به صورت ۹۰ درجه می باشد با ابزار خم کن در فاصله های کوتاه فشرده شده و این عمل به ما اجازه ی خم کردن ورق را خواهد داد. این عمل در زانوها، سه راه ها و کونیک ها استفاده می گردد.

مرحله چهارم

نصب متعلقات و دریچه

چسب مایع ماده ی نگهدارنده ی ست که به محل فارسی بر شده ورق پلی پورتان جهت چسباندن اضلاع کانال به یکدیگر زده می شود. این چسب دارای پایه PU هم جنس از ورق پلی یورتان می باشد. توجه شود قبل از چسب کاری محل چسب زدن آری از هر گونه گرد و خاک باشد. این فرایند بایستی در فضای آزاد صورت گیرد و پس از چسب زدن بایستی به مدت 10 الی 20 دقیقه با توجه به میزاتن رطوبت محیط به آن زمان دهیم تا چسب قوام آید.