• کانال پیش عایق

    کانال پیش عایق

    کانال پیش عایق، یا داکت در راستای کاهش هرچه بیشتر مصرف انرژی در بخش‌های مختلف صنعتی و ساختمانی و با بهره گیری از برترین فناوری‌های روز دنیا توسط شرکت آریا بارون تولید و عرضه می‌گردد.داکت یا کانال پیش عایق شده به عنوان جایگزینی مناسب و با کارایی بسیار بالاتر نسبت به کانال‌های فلزی یا محصولات مشابه، همواره مورد توجه کارفرمایان، مشاوران و مجریان پروژه‌ها و ساختمان‌ها بوده است.این کانال ها از دو لایه بیرونی و درونی آلومینیومی و فوم پلی اورتان که بین آن‌ها تزریق گردیده است تشکیل می‌گردند. فوم پلی اورتان عایقی مناسب در برابر سرما و گرما بوده و در برابر آتش نیز پایدار است.

کانال پیش عایق شده چیست؟

کانال پیش عایق در واقع یکی از تکنولوژی های برتر دنیا در جهت جابجایی هوا و انتقال هوا می باشد و به دلیل خصوصیات های برتری که دارد، جایگزین کانالهای گالوانیزه شده است. به دلیل ویژگی ها و مزایای بسیار کانال های پیش عایق شده، این نوع کانال ها در بیشتر کشورهای آسیایی اروپایی و آمریکایی مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این نوع کانال ها موجب مصرف بهینه انرژی میشود و در ابعاد ۱.۲×۴ متر ساخته می شود. کانال های پیش عایق، ساخته شده از گوشه فلزی، گوشه پلاستیکی، نوار درز گیر، فلنج U، بند H، سیلیکون و چسب است که در ضخامت های ۱۰، ۲۰ و ۳۰ میلیمتر ساخته می شود و البته ضخامت ۲۰میلیمتری آن، کاربرد بیشتری دارد. برای بالا بردن خاصیت عایق صوتی بودن کانال های پیش عایق شده از روکش آلومینیوم مضرس استفاده می کنند که ضخامت این روکش آلومینیوم در حدود ۸۰میکرون است.

کانال پیش عایق
کانال پلی یورتان

کاربرد داکت پیش عایق پلی اورتان

کاربرد کانال پلی اورتان در جهت انتقال هوا برای تامین شرایط آسایش و هوای مطبوع در انواع پروژه های صنعتی و ساختمانی و درمانی  قابل استفاده می باشد. در زمینه ساخت کانال های پلی یورتان ،اغلب ورقpir  پرکاربرد بوده و در 99% مواقع پاسخگوی نیاز مشتریان می باشد، همچنین در موارد خاص که اغلب نیاز به ضد حریق بودن متریال کانال اهمیت دارد استفاده از ورق فنولیک توصیه می گردد.ضمنا استفاده از ورق های یک رو صاف و یک رو برجسته در پروژه های درمانی و داروسازی اولویت دارد. استفاده از ورق های با روکش آلومینیومی ضخامت 200 میکرون برای مصارف فضای آزاد کاربرد دارد.

مزایا

  • مقاومت در برابر آتش سوزی و خاصیت بازدارندگی شعله ( (STOP FIREدر کلاس های گوناگون A , B
  • مقاومت در برابر نفوذ آب
  • قابلیت عایق صوت بودن بدون هیچ گونه لرزش
  • نیاز کم به ساپورت ها، فلنج ها و دیگر اتصال دهنده ها و نگهدارنده ها
  • وزن کم و عمر مفید بالا
  • سرعت بسیار بالا در اجرای کانال کشی
  • قابلیت استفاده از کانال پیش عایق در تمامی نقاط آب و و هوایی
  • ضریب انتقال حرارتی بسیار ناچیز و دامنه عملکرد دمایی مناسب از 150- تا 150+ درجه سانتیگراد
  • میزان نشتی هوا کمتر از 1.2 % می باشد.
  • کاربری های متنوع در تأسیسات و سازگار با تمامی نیازهای تأسیساتی
  • نمای زیبا و بادوام
  • عدم وجود نشتی و انتشار یکنواخت جریان هوا
  • قابلیت شستشو و آنتی باکتریال بودن
  • عدم محدودیت سایز
  • دوست دار انسان و محیط زیست و سازگار با انواع محیط زیست انسان و مقاوم در برابر اشعه ماوراء خورشید و ضد زنگ
  • حداقل ضایعات به دلیل انعطاف پذیری در تولید و مونتاژ

با توجه با مزایا و امکانات ذکر شده، تنها مشکل آن را می توان عدم استحکام لازم در برابر ضربه و فشار دانست که به همین منظور می بایست آن را در جای مناسب و به طور صحیح به کار گرفت.

محصولات داکت پلی یورتان

یکی از بخش‌های بسیار مهم در مراحل ساخت کانال‌های پلی اورتان، متعلقات و ملزومات ساخت می‌باشد که به کمک آنها کانال‌ها به یکدیگر اتصال پیدا می‌کنند و می‌توان کانال یکپارچه و بدون هیچ گونه نشتی را اجرا نمود . از همین رو شرکت فراز تهویه البرز (FTA) از سال 1393 با استفاده از تجهیزات و ماشین‌آلات مدرن، با تکیه بر دانش و تخصص علمی، در زمینه تولید متعتقات فعالیت خود را آغاز نموده. این شرکت توانسته، در تولید تمامی متعلقات مورد نیاز از قبیل ملزومات PVC اکسترودی، قطعات پرسی، قطعات تزریقی و قطعات اکستروژن فعال باشد تا از این طریق ملزومات ساخت کانال را با قیمت مناسب و با کیفیت و استاندارد جهانی در اختیار مشتریان خود قرار دهد که این امر موجب کاهش بهای تمام شده کانال‌ها می‌شود.

  • فلنج پی وی سی PVC

    فلنج پی وی سی PVC دو سانت برای ساخت کانال با ورق به ضخامت 21 میلیمتر می باشد و این قطعه برای اتصال 2 قطعه کانال در کنار هم مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این قطعه در تمام اقلیم های آب و هوایی امکان پذیر است و ترجیحا در فضای آزاد استفاده از فلنج آلومینیومی 2 سانت مناسب تر است. شرکت فراز تهویه البرز توانایی تولید روزانه 10000 متر طول از این قطعه با ماشین آلات به روز خود را دارد. طول هر شاخه 4 متر و هر بسته 80 متر طول می باشد.

    فلنج پی وی سی PVC
  • بند کشویی H پی وی سی PVC

    بند کشویی H پی وی سی برای اتصال دو قطعه کانال ساخته شده که دارای فلنج 2 سانت یا فلنج 3 سانت است مورد استفاده قرار می گیرد. این قطعه با قرار گرفتن بین دو فلنج باعث هوابند شدن کانال کشی می گردد. شرکت فراز تهویه البرز توانایی تولید روزانه 5000 متر طول از این قطعه با ماشین آلات به روز خود را دارد.طول هر شاخه 4 متر و هر بسته 200 متر طول می باشد.

    بند کشویی H پی وی سی PVC
  • فلنج آلومینیومی ۲ سانت

    فلنج آلومینیومی 2 سانت برای ساخت کانال با ورق با ضخامت 21 میلیمتر می باشد و این قطعه برای اتصال 2 قطعه کانال در کنار هم مورد استفاده قرار می گیرد. این فلنج از لحاظ شکل ظاهری و کاربردی همانند فلنج PVC دو سانت می باشد اما در مواقعی که اجرای کانال در پروژه های حساس از لحاظ کیفیت هوا مورد اهمیت واقع گردد از فلنج های آلومینیومی استفاده می گردد همچنین در فضاهای بیرونی بهتر است از این قطعه استفاده گردد. زیرا مقاومت این فلنج ها در برابر گرما و سرما بالاست و در مکان های بهداشتی که اغلب شست و شوی کانال مورد اهمیت است استفاده از این فلنج ها مناسب تر می باشد. همچنین فراز تهویه البرز تولید این محصول را از متریال آلومینیوم درجه یک انجام می دهد. طول هر شاخه 4 متر و هر بسته 80 متر طول می باشد.

    فلنج آلومینیومی ۲ سانت
  • فلنج سقفی پی وی سی PVC

    فلنج سقفی پی وی سی در مواقعی مورد استفاده قرار میگیرد که نیاز به ایجاد انشعاب سقفی (تو دلی) در کانال های پلی یورتان است. برای ایجاد انشعاب سقفی از فلنج سقفی بر روی خط اصلی و بر روی انشعاب از فلنج معمولی استفاده می گردد. اتصال بین این دو به وسیله بند کشویی PVC انجام می گردد. در خیلی از مواقع مجریان برای کاهش هزینه کانال را فارسی بر کرده و انشعاب تودلی را اجرا می کنند که این نوع کار استحکام ندارد و به علت وزن دریچه خطر سقوط را دارد. طول هر شاخه 4 متر و هر بسته 80 متر طول می باشد.

    فلنج سقفی پی وی سی PVC
  • یو U آلومینیومی

    یو U آلومینیومی در محل نصب دریچه بر روی کانال پلی یورتان مورد استفاده قرار می گیرد. به این جهت از این قطعه استفاده می گردد که بتوان دریچه را بر روی کانال پیچ کرد. ابتدا U آلومینیومی توسط چسب مایع بر روی کانال پلی یورتان چسبانده می شود و سپس دریچه روی آن قرار می گیرد و پیچ می شود. مجریان برای کاهش هزینه از یو استفاده نمی کنند و به جای آن از فلنج پی وی سی استفاده می کنند که به نسبت قیمت پایینتری دارد اما جنس پی وی سی مناسب پیچ کردن نیست. طول هر شاخه 4 متر و هر بسته 80 متر طول می باشد.

    یو U آلومینیومی
  • اف F آلومینیومی

    اف F آلومینیومی برای نصب دمپر و کویل باکس بر روی کانال پلی یورتان استفاده می شود. در کانال پلی یورتان در محل هایی که نیاز به نصب دمپر یا کویل باکس بین کانال باشد، محل مورد نیاز را برش می دهیم و در دو طرف کانال از قطعه ی F آلومینیومی استفاده می کنیم که در این حالت می توانیم دمپر یا کویل باکس را به راحتی بر روی F آلومینیومی پیچ و مهره کرد. طول هر شاخه 4 متر و هر بسته 80 متر طول می باشد.

    اف F آلومینیومی
  • اچ h آلومینیومی

    اچ h آلومینیومی برای نصب برزنت بین کانال پلی یورتان استفاده می شود. در کانال پلی یورتان در محل هایی که نیاز به نصب برزنت بین دو کانال یا کانال و دستگاه های تهویه باشد، استفاده از h آلومینیومی الزام دارد. طول هر شاخه 4 متر و هر بسته 80 متر طول می باشد.

    اچ h آلومینیومی
  • یو U اسلوت آلومینیومی

    یو U اسلوت آلومینیومی در محل نصب دریچه های اسلوت استفاده می شود. پیش از این همکاران در محل نصب دریچه های اسلوت از U آلومینیومی ساده استفاده می کردند که گاهی در یچه های اسلوت را به U آلومینیومی پیچ می کردند و گاهی اگر از قطعه ی خرچنگی دریچه های اسلوت استفاده می شد خرچنگی را داخل U آلومینیومی قرار می دادند. اما به دلیل نقص های موجود در این نوع نصب شرکت فراز تهویه البرز قطعه ی U اسلوت مناسب دریچه های اسلوت را تولید نموده که در قسمت داخلی زائده ی کوچکی تعبیه شده که خرچنگی داخل آن قرار می گیرد تا موجب استحکام کار و نصب آسان می شود. طول هر شاخه 4 متر و هر بسته 80 متر طول می باشد.

    یو U اسلوت آلومینیومی
  • فلنج آلومینیومی ۳ سانت

    فلنج آلومینیومی 3 سانت برای ساخت کانال با ورق به ضخامت 31 میلیمتر می باشد و این قطعه برای اتصال 2 قطعه کانال در کنار هم مورد استفاده قرار می گیرد. این فلنج از لحاظ شکل ظاهری و کاربردی همانند فلنج PVC می باشد اما در مواقعی که اجرای کانال در پروژه های حساس از لحاظ کیفیت هوا مورد اهمیت واقع گردد از فلنج های آلومینیومی استفاده می گردد همچنین در فضاهای بیرونی بهتر است از این قطعه استفاده گردد. زیرا مقاومت این فلنج ها در برابر گرما و سرما بالاست و در مکان های بهداشتی که اغلب شست و شوی کانال مورد اهمیت است استفاده از این فلنج ها مناسب تر می باشد. همچنین فراز تهویه البرز تولید این محصول را از متریال آلومینیوم درجه یک انجام می دهد. طول هر شاخه 4 متر و هر بسته 80 متر طول می باشد.

    فلنج آلومینیومی ۳ سانت
  • میله مهاری پی وی سی PVC

    میله مهاری پی وی سی در کانال پلی یورتان در قسمت هایی که ابعادِ کانال بزرگتر از 60 سانتی متر باشد مورد استفاده قرار می گیرد. برای استفاده از این قطعه بایستی در دو طرف آن از دیسک بشقابک PVC استفاده گردد. زمانی که هر دو بعد کانال از 60 سانتی متر بزرگتر باشد استفاده از میله مهاری در هر دو بعد مورد نیاز می باشد. در فضای خارج ساختمان و در معرض آفتاب بهتر است از میله مهاری آلومینیومی استفاده شود. طول هر شاخه 4 متر و هر بسته 100 متر طول می باشد.

    میله مهاری پی وی سی PVC
  • میله مهاری آلومینیومی

    میله مهاری آلومینیومی در کانال پلی یورتان در قسمت هایی که ابعادِ کانال بزرگتر از ۶۰ سانتی متر باشد مورد استفاده قرار می گیرد. برای استفاده از این قطعه بایستی در دو طرف آن از دیسک بشقابک آلومینیومی استفاده گردد. زمانی که هر دو بعد کانال از ۶۰ سانتی متر بزرگتر باشد استفاده از میله مهاری در هر دو بعد مورد نیاز می باشد. طول هر شاخه 4 متر و هر بسته 100 متر طول می باشد.

    میله مهاری آلومینیومی
  • دیسک بشقابک پلاستیکی

    دیسک بشقابک پلاستیکی یا قالپاق پلاستیکی به عنوان یک واشر در محلی که میله مهاری (میله باد بند) نیاز باشد مورد استفاده قرار می گیرد. این دیسک بایستی یک عدد از داخل کانال و یک عدد از بیرون کانال در نقطه ای که میله مهاری PVC استفاده می شود در دو طرف میله مهاری PVC قرار گیرد. جنس این محصول قابل انعطاف و مناسب هر نوع اقلیمی می باشد.

    دیسک بشقابک پلاستیکی
  • دیسک بشقابک آلومینیومی

    دیسک بشقابک آلومینیومی یا قالپاق آومینیومی به عنوان یک واشر در محلی که میله مهاری (میله باد بند) نیاز باشد مورد استفاده قرار می گیرد. این دیسک بایستی یک عدد از داخل کانال و یک عدد از بیرون کانال در نقطه ای که میله مهاری آلومینیومی استفاده می شود در دو طرف میله مهاری آلومینیومی قرار گیرد. ورق آلومینیوم استفاده شده دارای ضخامت 1 میلیمتر می باشد و بهترین گزینه برای مصارف پشت بام و هوای آزاد است.

    دیسک بشقابک آلومینیومی
  • گوشه فلزی ۲ سانت

    گوشه فلزی 2 سانت برای استحکام در کنج کانال کار شده از ورق پلی ورتان ۲ سانت می باشد که موجب اتصال بهتر فلنج ها و جلوگیری از دوئیدگی در کانال پلی یورتان و گونیا شدن کانال می باشد. ورق گالوانیزه استفاده شده دارای ضخامت 0.7 میلیمتر می باشد و بسته بندی هر کارتن 1000 عدد می باشد.

    گوشه فلزی ۲ سانت
  • گوشه فلزی 3 سانت

    گوشه فلزی 3 سانت برای استحکام در کنج کانال کار شده از ورق پلی ورتان 3 سانت می باشد که موجب اتصال بهتر فلنج ها و جلوگیری از دوئیدگی در کانال پلی یورتان و گونیا شدن کانال می باشد. ورق گالوانیزه استفاده شده دارای ضخامت 0.7 میلیمتر می باشد و بسته بندی هر کارتن 500 عدد می باشد.

    گوشه فلزی 3 سانت
  • گوشه پلاستیکی

    گوشه پلاستیکی برای پوشش محل اتصال دو کانال در کنج ها استفاده می گردد که برای ورق 2 سانت و 3 سانت مشابه است. جنس آن از PP می باشد. و در بسته بندی های 500 عددی است.

    گوشه پلاستیکی
  • گوشه پلاستیکی شاخ دار

    گوشه پلاستیکی شاخ دار برای پوشش محل اتصال دو کانال در کنج ها استفاده می گردد که برای ورق 2 سانت و 3 سانت مشابه است. جنس آن از PP می باشد. و در بسته بندی های 500 عددی است.

    گوشه پلاستیکی شاخ دار
  • چسب مایع

    از چسب مایع در نقاط فارسی بر شده ورق های پلی یورتان و چسباندن فلنج ها بر روی کانال پلی یورتان استفاده می شود. این چسب پایه PU می باشد که هم خانواده ی ورق های پلی یورتان است که در محل چسب خورده اتصال شیمیایی صورت می گیرد. نقطه ی چسب خورده به هیچ وجه قابلیت باز شدن را ندارد.شرکت فراز تهویه البرز استفاده از چسب مایع ایران بنفش سینا را توصیه می کند.

    چسب مایع
  • چسب نواری آلومینیومی

    نوار چسب (تیپ) آلومینیومی برای عایق بندی درزهای بیرونی کانال پلی یورتان مورد استفاده قرار می گیرد زیرا همانطور که مطلع هستید فوم پلی یورتان با اکسیژن موجود در هوا واکنش می دهد و ذرات پس از اکسید شدن در هوا آزاد می شوند به همین علت ،جهت جلوگیری از فرسایش فوم پلی یورتان از نوار چسب آلومینیومی هم جنس با روکش آلومینیومی ورق پلی یورتان استفاده می شود که درزهای بیرونی را کامل بپوشاند. بهترین عرض جهت پوشش 5 سانت می باشد. در حین انجام این قسمت کار بهتر است محل عاری از گرد و غبار باشد. کارتن های این محصول 24 عددی می باشد.

    چسب نواری آلومینیومی
  • چسب ماستیک

    چسب ماستیک برای عایق بندی داخل کانال استفاده می شود تا درزهای به وجود آمده را بپوشاند. فوم موجود در ورق های پلی یورتان در اثر واکنش با اکسیژن موجود در هوا اکسید می شود و پس از مدتی به صورت ذرات معلق در هوا ظاهر می شود. لذا برای جلوگیری از این اتفاق درزهای به وجود آمده در داخل کانال پلی یورتان توسط ماستیک عایق بندی می شود که برای اینکار از ماستیک های پایه آب استفاده می شود که در اثر گرمای موجود در کانال در فصل زمستان ایجاد بو نکند زیرا ماستیک های پایه روغنی از خود بو ایجاد می کند پس قابل توجه می باشد استفاده از ماسیتک های پایه آب مورد تائید می باشد. کارتن های این محصول 24 عددی می باشد.

    چسب ماستیک
اجرای کانال پلی یورتان

اجرای کانال پلی یورتان در سراسر کشور

اجرای کانال پلی یورتان در سراسر کشور با سرعت زیادی انجام می‌گیرد و نصب آن راحت است. قیمت کانال کشی پلی یورتان به مساحت و نوع کانالی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. با طراحی بی نظیر و ساختار فوق‌العاده‌ای که دارد به جای ورق‌های قدیمی مثل ورق گالوانیزه مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کانال که هم اکنون در سراسر جهان محبوبیت بالایی دارد در ابتدا در کشور آلمان طراحی و تولید شد. قیمت آن به مواد مختلفی بستگی دارد که یکی از مهم‌ ترین آن‌ها سایز دهانه‌‌ی کانال می‌باشد، با این حال به دلیل نوسانات نرخ ارز بهتر است برای خرید از شرکت‌های معتبر همچون شرکت مهندسی فراز تهویه البرز قبل از خرید استعلام بگیرید و سپس خرید خود را انجام دهید.