• ورق پیش عایق

    ورق پیش عایق

    ورق پیش عایق متشکل از دو ورق آلومینومی است که میان این ورق ها فوم پلی یورتان یا فنولیک واقع گشته است. ورق کانال پیش عایق شده، به منظور انتقال هوا طراحی شده است که توانسته در اکثر مکانها و پروژه ها جایگزین کانالهای گالوانیزه بشود. کانال های پیش ساخته پیش از اجرا عایق شده است چرا که اگر بخواهیم پس از نصب کانال های صنعتی آن ها را عایق کنیم با مشکلاتی باید دست و پنجه نرم کنیم در صورتی که اگر از کانال های پیش ساخته استفاده کنیم چنین سختی های تسهیل خواهد شد. خصوصاً اگر ارتفاع سقف مکان در نظر گرفته شده کوتاه باشد و یا از سقف کاذب استفاده شده باشد متحمل سختی های بیشتری با عایق کردن کانال ها پس از نصب خواهیم بود. بنابراین با پیشرفت تکنولوژی روز دنیا این امور با تولید روز افزون کانال های از پیش عایق شده تسهیل گشته است.

خصوصیات ورق پیش عایق

کانال پیش عایق در واقع یکی از تکنولوژی های برتر دنیا در جهت جابجایی هوا و انتقال هوا می باشد و به دلیل خصوصیات های برتری که دارد، جایگزین کانالهای گالوانیزه شده است. به دلیل ویژگی ها و مزایای بسیار کانال های پیش عایق شده، این نوع کانال ها در بیشتر کشورهای آسیایی اروپایی و آمریکایی مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این نوع کانال ها موجب مصرف بهینه انرژی میشود و در ابعاد ۱.۲×۴ متر ساخته می شود. کانال های پیش عایق، ساخته شده از گوشه فلزی، گوشه پلاستیکی، نوار درز گیر، فلنج U، بند H، سیلیکون و چسب است که در ضخامت های ۱۰، ۲۰ و ۳۰ میلیمتر ساخته می شود و البته ضخامت ۲۰میلیمتری آن، کاربرد بیشتری دارد. برای بالا بردن خاصیت عایق صوتی بودن کانال های پیش عایق شده از روکش آلومینیوم مضرس استفاده می کنند که ضخامت این روکش آلومینیوم در حدود ۸۰میکرون است.

ورق پیش عایق
کانال پلی یورتان

کاربرد ورق پیش عایق پلی اورتان

کاربرد کانال پلی اورتان در جهت انتقال هوا برای تامین شرایط آسایش و هوای مطبوع در انواع پروژه های صنعتی و ساختمانی و درمانی  قابل استفاده می باشد. در زمینه ساخت کانال های پلی یورتان ،اغلب ورقpir  پرکاربرد بوده و در 99% مواقع پاسخگوی نیاز مشتریان می باشد، همچنین در موارد خاص که اغلب نیاز به ضد حریق بودن متریال کانال اهمیت دارد استفاده از ورق فنولیک توصیه می گردد.ضمنا استفاده از ورق های یک رو صاف و یک رو برجسته در پروژه های درمانی و داروسازی اولویت دارد. استفاده از ورق های با روکش آلومینیومی ضخامت 200 میکرون برای مصارف فضای آزاد کاربرد دارد.

مزایا

  • مقاومت در برابر آتش سوزی و خاصیت بازدارندگی شعله ( (STOP FIREدر کلاس های گوناگون A , B
  • مقاومت در برابر نفوذ آب
  • قابلیت عایق صوت بودن بدون هیچ گونه لرزش
  • نیاز کم به ساپورت ها، فلنج ها و دیگر اتصال دهنده ها و نگهدارنده ها
  • وزن کم و عمر مفید بالا
  • سرعت بسیار بالا در اجرای کانال کشی
  • قابلیت استفاده از کانال پیش عایق در تمامی نقاط آب و و هوایی
  • ضریب انتقال حرارتی بسیار ناچیز و دامنه عملکرد دمایی مناسب از 150- تا 150+ درجه سانتیگراد
  • میزان نشتی هوا کمتر از 1.2 % می باشد.
  • کاربری های متنوع در تأسیسات و سازگار با تمامی نیازهای تأسیساتی
  • نمای زیبا و بادوام
  • عدم وجود نشتی و انتشار یکنواخت جریان هوا
  • قابلیت شستشو و آنتی باکتریال بودن
  • عدم محدودیت سایز
  • دوست دار انسان و محیط زیست و سازگار با انواع محیط زیست انسان و مقاوم در برابر اشعه ماوراء خورشید و ضد زنگ
  • حداقل ضایعات به دلیل انعطاف پذیری در تولید و مونتاژ

با توجه با مزایا و امکانات ذکر شده، تنها مشکل آن را می توان عدم استحکام لازم در برابر ضربه و فشار دانست که به همین منظور می بایست آن را در جای مناسب و به طور صحیح به کار گرفت.

انواع ورق پلی یورتان

ورق پلی یورتان (پیش عایق شده) از یک لایه فوم فشرده پلی اورتان (PIR) یا فوم فشرده شده فنولیک (Phenolic) در ضخامت مورد نیاز ( 10 ،20 و 30 میلیمتر) و چگالی بین 30 الی 60 کیلوگرم بر مترمکعب لایه درونی این محصول می باشد،که با دو لایه روکش آلومینیومی در دو طرف آن با ضخامت های (80 و 200 میکرون ) و به صورت دو طرف ورق روکش آلومینیومی برجسته و یا رو کش آلومینیومی در یک رو برجسته و یک رو صاف به بازار عرضه می گردد. تفاوت این دو ورق پلی یورتان (PIR , Phenolic) در ضریب انتقال حرارتی و همچنین واکنش در زمان مجاورت آتش می باشد .

ورق پیش عایق

اجرای کانال پلی یورتان در سراسر کشور

اجرای کانال پلی یورتان در سراسر کشور با سرعت زیادی انجام می‌گیرد و نصب آن راحت است. قیمت کانال کشی پلی یورتان به مساحت و نوع کانالی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. با طراحی بی نظیر و ساختار فوق‌العاده‌ای که دارد به جای ورق‌های قدیمی مثل ورق گالوانیزه مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کانال که هم اکنون در سراسر جهان محبوبیت بالایی دارد در ابتدا در کشور آلمان طراحی و تولید شد. قیمت آن به مواد مختلفی بستگی دارد که یکی از مهم‌ ترین آن‌ها سایز دهانه‌‌ی کانال می‌باشد، با این حال به دلیل نوسانات نرخ ارز بهتر است برای خرید از شرکت‌های معتبر همچون شرکت مهندسی فراز تهویه البرز قبل از خرید استعلام بگیرید و سپس خرید خود را انجام دهید.